ادیسون (فیلم ۲۰۰۵)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ادیسون
پوستر فیلم
کارگرداندیوید جی. بورک
تهیه‌کنندهبوعز دیویدسون
رندال امت
جورج فورلا
جان تامپسون
نویسندهدیوید بورک
بازیگرانمورگان فریمن
ال ال کول جی
جاستین تیمبرلیک
کوین اسپیسی
موسیقیمشین هد
Tobias Enhus
H. Scott Salinas
فیلم‌بردارفرانسیس کنی
تدوین‌گرCasey O. Rohrs
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهمترو گلدوین مایر
آوی لرنر
DVD:
Sony Pictures
تاریخ‌های انتشار
مدت زمان
۹۷ دقیقه
کشورایالات متحدهٔ آمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۲۵ میلیون دلار[۱][۲]
فروش گیشه۴٬۱۴۳٬۴۱۴ دلار[۳]

ادیسون (به انگلیسی: Edison) فیلمی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۵ میلادی در گونهٔ مهیج به نویسندگی و کارگردانی دیوید جی. بورک است که بازیگرانی چون مورگان فریمن، ال ال کول جی، جاستین تیمبرلیک و کوین اسپیسی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

داستان[ویرایش]

بعد از کشته شدن یک مواد فروش سیاه پوست به هنگام دستگیری توسط پلیس، خبرنگاری جوان به نام جاشوآ پولاک کشف می‌کند که مرگ وی یک حادثه نبوده و عمداً توسط لازارف، یکی از اعضای گروه ویژه پلیس شهر ادیسن معروف به F.R.A.T، کشته شده است، تحقیقات جاشوآ و تلاش‌هایش برای افشای خلاف کاری‌های لازارف و همکارانش سبب می‌شود تا خود و دوست دخترش از سوی لازارف و دیگر اعضای F.R.A.T به شدت دچار مضرب شود، جاشوآ از اشفورد، سردبیر روزنامه محلی ادیسن، تقاضای کمک می‌کند، اشفورد او را به کارآگاه والاس از امور داخلی معرفی می‌کند، اما شاهدان اصلی ماجرا در زندان کشته می‌شوند و طرح آنها برای به دام انداختن لازاروف و دیگران ناکام می‌ماند، تنها شانس آنها وادار کردن دید به همکاری است، کاری که به نظر می‌رسد چندان هم ساده نیست.[۴]

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Stax (December 3, 2003). "Movie Stars, Dirty Cops Found in Edison". IGN. Retrieved September 22, 2013.
  2. XSSIV (December 3, 2003). "'Edison' cast includes Freeman, Spacey and LL Cool J". MovieWeb. Archived from the original on 30 September 2013. Retrieved September 22, 2013.
  3. "Edison Force". Box Office Mojo. Retrieved June 19, 2009. {{cite web}}: Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)
  4. https://en.wikipedia.org/wiki/Edison_(film)

پیوند به بیرون[ویرایش]